SIKÇA SORULAN SORULAR

Burs başvuruları hangi tarihlerde ve nereden yapılır?

Burs başvuruları 1-20 Eylül 2024 tarihleri arasında sadece www.sacdd.org.tr adresinden ulaşabileceğiniz başvuru sistemi üzerinden yapılacaktır. 

 

Burs türleri nelerdir?

  • Lise Bursu
  • Lisans Bursu
  • Tezli Yüksek Lisans Bursu
  • Üstün Başarı Lisans Bursu

-Üstün Başarı Hukuk Bursu

-Üstün Başarı Tıp Bursu

-Üstün Başarı Sanat Bursu

 

Burslar karşılıklı mıdır?

Hayır, Süreyya Ağaoğlu Çocuk Dostları Derneği ve Süreyya Ağaoğlu Eğitim ve Öğretim Vakfı tarafından verilen tüm burslar geri ödemesizdir.

 

Burs başvurusu için başarı koşulları nelerdir?

  • Lise burs başvuruları için belirtilen okulların yanı sıra, not ortalamasının en az 70 olması,
  • Lisans burs başvuruları için belirtilen okul ve bölümlerin yanı sıra, not ortalamasının 4,00’lük sistem üzerinden en az 3,00 olması,
  • Tezli yüksek lisans bursu başvuruları için mezuniyet derecesinin 4,00’lük sistem üzerinden en az 3,00 olması gerekir.

 

Burs tutarı nedir?

Lise Bursları 800 TL, Lisans Bursları 1.600 TL, Tezli Yüksek Lisans Bursları 2.000 TL ve Üstün Başarı Bursları 2.000 TL’dir.

 

Üstün Başarı Lisans Bursları için başarı koşulları nelerdir?

Üstün Başarı Lisans, Üstün Başarı Hukuk ve Üstün Başarı Tıp Bursları için not ortalamasının 4,00’lük sistem üzerinden en az 3,80 olması gerekir.

 

Üstün Başarı Lisans Burslarına nasıl başvurabilirim?

  • Üstün Başarı Lisans, Üstün Başarı Hukuk Lisans ve Üstün Başarı Tıp Lisans Bursları için ayrıca bir başvuru yapılmaz.
  • Lisans bursu başvuruları sonrasında burs almaya hak kazanan öğrenci, eğer Üstün Başarı Bursu şartını (ortalama 3,80 ve üzeri)  sağlıyorsa Üstün Başarı Bursu'ndan yararlanır.

 

Burslar hangi aylarda, günlerde ve nasıl ödenir?

  • Burslar, ödeme yapılan ayın 1-5 günleri arasında ödenir. Burs ödemeleri bursiyerlerin kendi adına açılmış olan  Ziraat Bankası hesaplarına yapılır. Özel bir durum olmadıkça farklı banka hesaplarına ödeme yapmak mümkün değildir.
  • Lise Bursları, Eylül-Haziran ayları arasında 10 ay, Lisans Bursları Ekim-Temmuz ayları arasında 10 ay, Tezli Yüksek Lisans Bursları Ekim-Haziran ayları arasında 9 ay süreyle ödenir.

 

Hazırlık sınıfında okuyan ya da yeni üniversite kazanan öğrenciler, bursa başvurabilirler mi?

Hayır, burs başvuruları sadece ikinci sınıf ve üstündeki sınıflarda okuyan öğrencilere açıktır. Diş hekimliği 5. sınıf ve tıp fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin de burslara başvurmamaları gerekir.

 

Vakıf üniversitelerinde öğrenim gören öğrenciler burstan yararlanabilirler mi?

2024-2025 eğitim döneminde %100 burslu olmak koşuluyla İstanbul, Ankara ve İzmir’de bulunan vakıf üniversitelerinin hukuk fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler burs başvurusu yapabilirler. Vakıf üniversitelerinde hukuk dışı bölümlerde okuyan öğrencilere burs başvurusu açık değildir.

 

Yabancı uyruklu öğrenciler burs başvurusu yapabilirler mi?

Hayır, burs başvuruları sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına açıktır.

 

Başka bir kurumdan burs alan öğrenciler, bursa başvurabilirler mi?

Evet, başvurabilirler. Başka bir kurumdan burs almama şartı bulunmamaktadır.

 

Kredi ve Yurtlar Kurumu'ndan kredi/burs alan öğrenciler, bursa başvurabilirler mi?

Evet, başvurabilirler. Başka bir kurumdan burs almama şartı bulunmamaktadır.

 

Burs döneminde Erasmus değişim programı öğrencisi olanlar bursa başvurabilirler mi?

Bursa başvurduğunuz akademik yılın en erken bahar döneminde Erasmus’a gidecek ve aynı akademik yılın az bir dönemini  (güz dönemi) kendi okulunuzda okuyacak olmanız durumunda başvuru yapabilirsiniz.

 

Üstün Başarı Burslarının kapsamı nedir, nasıl başvurulur?

  • Üstün Başarı Sanat Bursu için açık başvuru alınmaz. Yönetim Kurulu tarafından belirlenen okul, bölüm ve kontenjan dahilinde devlet ve vakıf üniversitelerine (%100 burslu olmak şartıyla) bağlı güzel sanatlar fakülteleri ile konservatuvarların bünyesinde yer alan müzik ve bale ilk ve ortaokulları ve müzik ve sahne sanatları liselerinde eğitim gören öğrencilere verilir.
  • Yönetim Kurulu tarafından belirlenen bölüm ve kontenjan bazında burs verilecek öğrenciler ilgili okullardan talep edilmekte ve öğrenci seçimi okul seçici kurulları tarafından gerçekleştirilmektedir.  Okulunuzun burs birimine başvurarak kurumumuza ait okulunuzda bir kontenjan olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

 

Burslar için yaş sınırı var mıdır?

Evet, Lise Bursu’na 18, Lisans Bursu’na 25, Tezli Yüksek Lisans Bursu’na ise 27 yaşından büyük öğrenciler başvuru yapamaz.

 

Aynı aileden birden fazla kişi aynı anda burs alabilir mi?

Aynı aileden birden fazla kişiye burs verilmez. Ancak Şartlı Bağış Burs Fonu'ndan burs alanlar, hukuk alanında öğrenim gören kardeşler ve Süreyya Ağaoğlu Çocuk Dostları Derneği'nden Üstün Başarı Lisans Bursu alanlar bu kuralın dışındadır. Bu özel durumlarda da bir aileden en fazla iki kişiye burs verilebilir.

 

Çift ana dalda öğrenim görenlerin asıl öğrenim dalından mezuniyet sonrası ikinci dalda bursları devam eder mi?

Öğrenim gördüğü ana daldan burs almaya hak kazanan ve aynı zamanda çift ana dal öğrenimi gören öğrencilerin bursları ana dalından mezun oluncaya kadar devam eder. İkinci ana daldan burs almaya hak kazanan öğrencilerin bursları ise ana dalın eğitim süresine ilave edilecek en fazla bir yıl için daha geçerlidir.

 

Burs almaya hak kazandıktan sonra yatay geçiş yaptığımda veya ana dalımı değiştirdiğimde bursum devam eder mi?

Öğrenim gördüğü ana daldan burs almaya hak kazanan ve aynı zamanda çift ana dal öğrenimi gören öğrencilerin bursları ana dalından mezun oluncaya kadar devam eder. İkinci ana daldan burs almaya hak kazanan öğrencilerin bursları ise ana dalın eğitim süresine ilave edilecek en fazla bir yıl için daha geçerlidir.

 

Burs başvuruları nasıl ve kim tarafından değerlendirilir?

Burs başvuruları, başvuru formunda beyan edilen bilgilere göre değerlendirilir. Başvuru sırasında yanıtlanan eğitim, ihtiyaç, başarı vb. durumlara dair sorulara verilen yanıtlara göre sistem tarafından bir puanlama yapılır. Başvuru formunda verilen bilgiler ve başvuru puanı değerlendirilerek bursiyer adayları ikinci aşama olan mülakata davet edilir. Yönetim Kurulu tarafından oluşturulan komisyon tarafından mülakatlar gerçekleştirilir.

 

Burs mülakatları ile ilgili bilgilendirme nasıl yapılır?

Aday bursiyerlere, mülakat tarihi ve yeri ile ilgili bilgilendirme  e-posta ve SMS yoluyla yapılır. Başvuru formuna e-posta ve telefon numaranızı doğru olarak yazmak önem taşır.

 

Burs başvuru sonuçları ne zaman belli olur ve nereden öğrenilir?

  • Burs başvuru sonuçları 28 Ekim 2024 tarihinde açıklanacaktır. Başvurunuzu tamamlayarak "Gönder" tuşuna bastığınızda tarafınıza başvurunuzun başarıyla gerçekleştiğini bildiren ve daha sonra başvuru sonucunuzu görüntülemek üzere giriş yapabileceğiniz profil sayfanıza ait  bağlantı ve şifre/kod bilgilerini içeren bir sistem mesajı iletilir. (Bu mesaj tarafınıza ulaşmadıysa mutlaka [email protected] adresine yazılı olarak durumu bildirmeniz gereklidir) Sonuçların açıklanacağı 28 Ekim tarihinden itibaren profil sayfanıza girerek  başvurunuzun sonucuna ulaşabilirsiniz. 
  • Başvuru sonuçlarının açıklanması ile ilgili tarih değişikliği olması halinde web sitemiz ve sosyal medya hesaplarımızdan duyuru yapılacaktır.

 

Burs başvurusu olumsuz sonuçlananlara da bilgi verilir mi?

Evet, burs başvurusu olumlu/olumsuz sonuçlanan herkes bir önceki soruda açıklandığı şekilde sonucunu görüntülebileyecektir.

 

Lise bursu başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

  • Öğrenci ve veli/vasinin T.C. kimlik belgesi
  • Vasi var ise mahkeme kararı
  • Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya ilgili kurumun e-sisteminden alınan not döküm belgesi (karne)
  • Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya e-Devlet’ten alınan öğrenci belgesi
  • sınıf ve hazırlık sınıfı öğrencileri için LGS sonuç belgesi
  • Vukuatlı nüfus kayıt örneği (e-Devletten mutlaka tüm aile fertlerinin gösterildiği anne veya baba adına alınmış belge olmalıdır.)
  • Veli/vasi adli sicil belgesi (e-Devlet)
  • Veli/vasi ikamet ettiği yerleşim yeri belgesi (e-Devlet)
  • Öğrencinin kendi adına açılmış Ziraat Bankası hesap bilgisi (IBAN) (Diğer banka hesap bilgileri kabul edilmemektedir)
  • Çalışan ebeveyn/vasi için iş yerinden onaylı son aya ait maaş bordrosu ve detaylı SGK hizmet dökümü
  • Serbest çalışan anne-baba/vasi için ayrı ayrı gelir vergisi beyannamesi/kurumlar vergisi beyannamesi dökümü (www.gib.gov.tr)
  • Emekli anne-baba/vasi için ayrı ayrı son aylık emekli maaşını gösterir barkodlu belge (e-Devlet)
  • Geliri olmayan anne-baba/vasi için ayrı ayrı gelir kayıtları olmadığına dair belge (e-Devlet, 4a/4b/4c hizmet dökümü ve sosyal güvenlik kayıt belgesi), muhtaçlık, fakirlik, gelir tespiti belgesi veya yeşil kart sahibi olduğunu gösteren belge (e-Devlet)
  • Anne-baba/vasi için ayrı ayrı tapu bilgilerini gösteren belge (e-Devlet), tapu kaydı yoksa olmadığını gösterir belge
  • Anne-baba/vasi için ayrı ayrı araç tescil belgesi (e-Devlet), araç kaydı yoksa olmadığını gösteren belge

 

Lisans Bursu başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

  • Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya ilgili kurumun e-sisteminden alınan not döküm belgesi (transkript)
  • Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya e-Devlet’ten alınan öğrenci belgesi
  • Kimlik bilgisini gösteren, taranmış T.C. kimlik kartı, pasaport veya ehliyet
  • Vukuatlı nüfus kayıt örneği (mutlaka tüm aile fertlerinin yer aldığı anne veya baba adına e-Devlet’ten alınmış belge olmalıdır. Öğrencinin kendi e-Devlet sayfasından yaptığı sorgulama ile aldığı nüfus kayıt örneği kabul edilmemektedir.)
  • Adli sicil belgesi (e-Devlet)
  • Ailenin ikamet ettiği yerleşim yeri belgesi (e-Devlet)
  • Öğrencinin kendi adına açılmış Ziraat Bankası hesap bilgisi (IBAN) (diğer banka hesap bilgileri kabul edilmemektedir)
  • Çalışan anne ve/veya baba için çalıştıkları iş yerinden onaylı son aya ait maaş bordrosu ve detaylı SGK hizmet dökümü
  • Serbest çalışan anne ve/veya baba için gelir vergisi beyannamesi/kurumlar vergisi beyannamesi dökümü (www.gib.gov.tr)
  • Emekli anne ve/veya baba için aylık emekli maaşını gösteren barkodlu belge (e-Devlet)
  • Geliri olmayan anne ve/veya baba için ayrı ayrı gelir kayıtları olmadığına dair belge (e-Devlet, 4a/4b/4c hizmet dökümü ve sosyal güvenlik kayıt belgesi), fakirlik, muhtaçlık, gelir tespiti belgesi (ekran görüntüsü yeterlidir) veya yeşil kart sahibi olduğunu gösteren belge (e-Devlet)
  • Anne ve babanıza ait ayrı ayrı tapu bilgilerini gösteren belge (e-Devlet), tapu kaydı yoksa olmadığını gösteren belge (her iki durumda da mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde e-Devlet’ten okunur ekran görüntüsü almak yeterlidir)
  • Anne ve babanıza ait ayrı ayrı araç tescil belgesi (e-Devlet), araç kaydı yoksa olmadığını gösteren belge (her iki durumda da mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde e-Devlet’ten okunur ekran görüntüsü almak yeterlidir.)

 

Tezli yüksek lisans bursu başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

  • Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya ilgili kurumun e-sisteminden alınan not döküm belgesi (transkript)
  • Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya e-Devlet’ten alınan öğrenci belgesi
  • ALES sonuç belgesi
  • Bir öğretim üyesinden alınacak referans mektubu
  • Öz geçmiş
  • Yüksek lisans yaptığı alanı seçme nedeni, eğitim ve sonrasındaki beklentilerin anlatıldığı bir A4 sayfasını geçmeyecek niyet mektubu
  • Kimlik bilgisini gösteren belge, T.C. kimlik kartı, pasaport veya ehliyet
  • Vukuatlı nüfus kayıt örneği (Tüm aile fertlerinin gösterildiği anne veya baba adına alınmış belge olmalıdır. Öğrencinin kendi e-Devlet hesabından aldığı nüfus kayıt örneğinde kardeşlerin tamamı görülemediğinden yeterli değildir.) (e-Devlet)
  • Adli sicil belgesi (e-Devlet)
  • Ailenin ikamet ettiği yerleşim yeri ve diğer adres belgesi (e-Devlet)
  • Öğrenci adına açılmış Ziraat Bankası hesap bilgisi (IBAN) (Diğer banka hesap bilgileri kabul edilmemektedir.)
  • Çalışan anne ve/veya baba için çalıştıkları iş yerinden onaylı maaş bordrosu,
  • Serbest çalışan anne ve/veya baba için gelir vergisi beyannamesi/kurumlar vergisi beyannamesi dökümü, (www.gib.gov.tr)
  • Emekli anne ve/veya baba için aylık emekli maaşını gösteren belge (e-Devlet)
  • Geliri olmayan anne ve/veya baba için ayrı ayrı gelir kayıtları olmadığına dair belge (e-Devlet, 4a/4b/4c hizmet dökümü ve sosyal güvenlik kayıt belgesi), muhtaçlık veya yeşil kart sahibi olduğunu gösteren belge (e-Devlet)
  • Anne ve/veya babanıza ait ayrı ayrı tapu bilgilerini gösteren belge (e-Devlet), tapu kaydı yoksa olmadığını gösteren belge (Her durumda mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde ekran görüntüsü almak yeterlidir.)
  • Anne ve/veya babanıza ait ayrı ayrı araç tescil belgesi (e-Devlet), araç kaydı yoksa olmadığını gösteren belge (Her durumda mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde ekran görüntüsü almak yeterlidir.)

 

Başvuru formunda verilen bilgilerimde değişiklik oldu, ne yapmalıyım?

Bilgilerinizde bir değişiklik olduğunda [email protected] adresine mail atarak bildirmeniz yeterli olacaktır.

 

Başvurunun tamamlandığını ve başvuru belgelerinin eksiksiz olarak sisteme yüklediğimi nasıl takip edebilirim?

Başvuru ekranındaki adımları tamamladıktan sonra mail adresinize başvurunuzun başarılı bir şekilde alındığına dair bilgilendirme maili gelecektir. Belgelerinizde bir eksiklik/hata olduğunda size mail atılarak güncel/doğru belge talep edilecektir.

 

Başvuru formunda okulumu bulamıyorum neden?

2024-2025 burs döneminde burs verilen üniversiteler sadece başvuru formunda yer almaktadır. Burs kapsamında olmayan bir okuldaysanız başvuru formunda okulunuzu göremezsiniz.

 

Burs almaya hak kazandığımda her sene yeniden başvuru yapmam gerekir mi?

Hayır, burs almaya hak kazandıktan sonra her yeni dönemde başvuru yapmanıza gerek yoktur. Akademik yılsonunda (bahar dönemi sonunda) bursiyerlerden güncel belgeleri talep edilir ve bu belgelerin kontrolleri sağlanarak burs devamlılığına karar verilir.

 

Sigortalı olarak bir işte tam veya kısmi zamanlı çalışmak burs almayı etkiler mi?

Sigortalı olarak tam zamanlı bir işte çalışıyorsanız burs almanız söz konusu değildir. Ancak kısmi zamanlı sigortalı olarak çalışmanız burs almanıza engel değildir. 

 

Burs iptali ve kesilmesi hangi durumlarda olur?

Burs başarı şartlarının karşılanmaması, okul süresinin uzaması, adli suç ya da disiplin suçu işlendiğinde veya yönetmeliğe aykırı diğer durumlarda bursunuz iptal edilir. 

 

Burs almaya hak kazandıktan sonra istenilen belgeleri beyan etmezsem ne olur?

Belgelerin beyan edilmemesi durumunda burs iptali gerçekleşir.

 

Üstün Başarı Lisans Bursu almaya hak kazandıktan sonra ortalamam 3.80 altına düşerse bursum kesilir mi?

Hayır, yıl sonu genel ağırlıklı not ortalamanız burs başarı kriterleri (en az 3,00) içerisinde ise aldığınız bursun türü değişir, üstün başarı lisans bursunuz kesilir ancak lisans bursu almaya devam edersiniz. 

 

Burs almaya hak kazandıktan sonra değişim programı (ERASMUS) ile yurt dışına gidersem bursum kesilir mi?

Hayır, bursiyerlerin Erasmus dönemi için yurt dışına gitmeleri burs iptaline sebep değildir. Bu durumda burs ödemeleri devam eder.

 

Burs almaya hak kazandıktan sonra iletişim bilgilerim değiştiğinde nasıl bir yol izlemeliyim?

İletişim bilgileriniz değiştiğinde Bursiyer Bilgi Takip sistemi üzerinden profil sayfanıza girerek bilgilerinizi güncelleyebilir ya da  [email protected] mail adresine e-posta gönderebilirsiniz. 

 

Tıp fakültesi 6. sınıf ve diş hekimliği 5. sınıfta okuyan öğrencilere devlet tarafından verilen ücret bursu etkiler mi?

Evet, devlet veya vakıf üniversitesi öğrencisi olması fark etmeksizin tıp fakültesi 6. sınıf ve diş hekimliği fakültesi 5. sınıf öğrencilerinin bursları kesilir. 

 

Eğitim süresinin uzaması bursun kesilmesine neden olur mu?

Evet, belirlenen eğitim süresinin uzaması bursun kesilmesine neden olur. Burs özel durumlar dışında normal eğitim süresi için geçerlidir. Özel durumlarda (sağlık, doğal afet, aile ile ilgili ölüm vb. durumlar) eğitim süresinin uzamasına rağmen bursun devam etmesi Yönetim Kurulu'nun değerlendirme ve kararına bağlıdır.

Adres ve İletişim

Maslak Mah. Maslak Meydan Sok. No.4  Sarıyer İstanbul
(0212) 276 11 35

Sanal Müze

Bizi takip edin

acik-acik-logo-pozitif.png
Süreyya Ağaoğlu Çocuk Dostları Derneği - Tüm hakları gizlidir. Bu web sitesi Digital Ambar tarafından yapılmıştır. © 2025.

Arama