Burs başvuruları hangi tarihlerde ve nereden yapılır?
Burs başvuruları 1-20 Eylül 2024 tarihleri arasında sadece www.sacdd.org.tr adresinden ulaşabileceğiniz başvuru sistemi üzerinden yapılacaktır. Burs türleri nelerdir?
- Lisans Bursu
- Üstün Başarı Lisans Bursu
- Üstün Başarı Hukuk Bursu
- Üstün Başarı Tıp Bursu
- Üstün Başarı Sanat Bursu
- Tezli Yüksek Lisans Bursu
Burslar karşılıklı mıdır?
Hayır, Süreyya Ağaoğlu Çocuk Dostları Derneği ve Süreyya Ağaoğlu Eğitim ve Öğretim Vakfı tarafından verilen tüm burslar geri ödemesizdir.
Burs başvurusu için hangi başarı koşullarını sağlamak gerekir?
- Lise burs başvuruları için belirtilen okulların yanı sıra, yıl sonu not ortalamasının en az 70 olması,
- Lisans burs başvuruları için belirtilen okul ve bölümlerin yanı sıra, ağırlıklı genel not ortalamasının (AGNO) 4,00’lük sistem üzerinden en az 3,00 olması,
- Tezli yüksek lisans bursu başvuruları için mezuniyet notunun 4,00’lük sistem üzerinden en az 3,00 olması gerekir.
Burs tutarı nedir?
2024-2025 eğitim dönemi için aylık olarak Lise Bursları 800 TL, Lisans Bursları 1.600 TL, Üstün Başarı Lisans Bursları 2.000 TL, Üstün Başarı Sanat Bursları 2.000 TL ve Tezli Yüksek Lisans Bursları 2.000 TL’dir.
Üstün Başarı Lisans Bursları için başarı koşulları nedir?
Üstün Başarı Lisans, Üstün Başarı Hukuk Lisans ve Üstün Başarı Tıp Lisans Bursları için ağırlıklı genel not ortalamasının (AGNO) 4,00’lük sistem üzerinden en az 3,80 olması gerekir.
Üstün Başarı Lisans Burslarına nasıl başvurabilirim?
- Üstün Başarı Lisans, Üstün Başarı Hukuk Lisans ve Üstün Başarı Tıp Lisans Bursları için ayrıca bir başvuru yapılmaz.
- Lisans bursu başvuruları sonrasında burs almaya hak kazanan öğrenci, eğer Üstün Başarı Bursu şartını (ortalama 3,80 ve üzeri) sağlıyorsa Üstün Başarı Bursu'ndan yararlanır.
Burslar hangi ay ve günlerde, nasıl ödenir?
- Burslar, ödeme yapılan ayın 1-5 günleri arasında ödenir. Burs ödemeleri bursiyerlerin kendi adına açılmış olan Ziraat Bankası hesaplarına yapılır. Özel bir durum olmadıkça farklı banka hesaplarına ödeme yapmak mümkün değildir.
- Lise Bursları, Eylül-Haziran ayları arasında 10 ay, Lisans Bursları Ekim-Temmuz ayları arasında 10 ay, Tezli Yüksek Lisans Bursları Ekim-Haziran ayları arasında 9 ay süreyle ödenir.
Hazırlık sınıfında okuyan ya da yeni üniversite kazanan öğrenciler bursa başvurabilir mi?
- Hayır, burs başvurularımız belirtilen lisans bölümlerinde ikinci ve üstündeki sınıflarda okuyan öğrencilere açıktır.
- Diş Hekimliği 5. sınıf ve Tıp Fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin de burslara başvurmamaları gerekir.
Vakıf üniversitelerinde öğrenim gören öğrenciler burstan yararlanabilir mi?
2024-2025 eğitim döneminde %100 burslu olmak koşuluyla İstanbul, Ankara ve İzmir’de bulunan vakıf üniversitelerinin yalnızca hukuk fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler burs başvurusu yapabilir. Burs başvurusu vakıf üniversitelerinde hukuk dışı bölümlerde okuyan öğrencilere açık değildir.
Yabancı uyruklu öğrenciler burs başvurusu yapabilir mi?
Hayır, burs başvuruları sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına açıktır.
Başka bir kurumdan burs alan öğrenciler bursa başvurabilir mi?
Evet, başvurabilir. Başka bir kurumdan burs alıyor olmanız başvuru yapmanıza engel değildir.
Kredi ve Yurtlar Kurumu Kredisi/Bursu alan öğrenciler bursa başvurabilir mi?
Evet, başvurabilir. KYK bursu veya kredisi alıyor olmak kurumumuzdan burs alınmasına engel değildir.
Burs döneminde Erasmus Değişim Programı öğrencisi olanlar bursa başvurabilir mi?
Hayır, bursa başvurduğunuz akademik yılın en erken bahar döneminde Erasmus’a gidecek ve aynı akademik yılın az bir dönemini (güz dönemi) kendi okulunuzda okuyacak olmanız durumunda başvuru yapabilirsiniz.
Üstün başarı sanat bursunun kapsamı nedir, nasıl başvurulur?
- Üstün Başarı Sanat Bursu için açık başvuru alınmaz. Yönetim Kurulu tarafından belirlenen okul, bölüm ve kontenjan dahilinde devlet ve vakıf üniversitelerine (%100 burslu olmak şartıyla) bağlı güzel sanatlar fakülteleri ile konservatuvarların bünyesinde yer alan müzik ve bale ilk ve ortaokulları ve müzik ve sahne sanatları liselerinde eğitim gören öğrencilere verilir.
- Yönetim Kurulu tarafından belirlenen bölüm ve kontenjan bazında burs verilecek öğrenciler ilgili okullardan talep edilmekte ve öğrenci seçimi okul seçici kurulları tarafından gerçekleştirilmektedir. Okulunuzun burs birimine başvurarak kurumumuza ait okulunuzda bir kontenjan olup olmadığını öğrenebilirsiniz.
Burslar için yaş sınırı var mıdır?
Evet, lise bursuna 18, lisans bursuna 25, yüksek lisans bursuna 27 yaşından büyük öğrenciler, başvuru yapamazlar.
Aynı aileden birden fazla kişi aynı anda burs alabilir mi?
Aynı aileden birden fazla kişiye burs verilmez. Ancak Şartlı Bağış Burs Fonu'ndan burs alanlar, hukuk alanında öğrenim gören kardeşler ve Süreyya Ağaoğlu Çocuk Dostları Derneği'nden Üstün Başarı Lisans Bursu alanlar bu kuralın dışındadır. Bu özel durumlarda da bir aileden en fazla iki kişiye burs verilebilir.
Çift ana dalda öğrenim görenlerin asıl öğrenim dalından mezuniyet sonrası ikinci dalda bursları devam eder mi?
Öğrenim gördüğü ana daldan burs almaya hak kazanan ve aynı zamanda çift ana dal öğrenimi gören öğrencilerin bursları ana dalından mezun oluncaya kadar devam eder. İkinci ana daldan burs almaya hak kazanan öğrencilerin bursları ise ana dalın eğitim süresine ilave edilecek en fazla bir yıl için daha geçerlidir.
Burs alırken aynı ana dalda yatay geçiş yaptığımda veya ana dalımı değiştirdiğimde bursum devam eder mi?
Bursiyerseniz yatay geçiş yaptığınız üniversite veya ana dal burs verildiği ilan edilen üniversite ve bölüm kapsamında değilse bursunuz iptal edilir.
Burs başvuruları nasıl ve kim tarafından değerlendirilmektedir?
Burs başvuruları, başvuru formunda beyan edilen bilgilere göre değerlendirilir. Başvuru sırasında yanıtlanan eğitim, ihtiyaç, başarı vb. durumlara dair sorulara verilen yanıtlara göre sistem tarafından bir puanlama yapılır. Başvuru formunda verilen bilgiler ve başvuru puanı değerlendirilerek bursiyer adayları ikinci aşama olan mülakata davet edilir. Yönetim Kurulu tarafından oluşturulan komisyon tarafından mülakatlar gerçekleştirilir.
Burs mülakatları ile ilgili bilgilendirme nasıl yapılır?
Aday bursiyerlere, mülakat tarihi ve yeri ile ilgili bilgilendirme e-posta ve SMS yoluyla yapılır. Başvuru formuna e-posta ve telefon numaranızı doğru olarak yazmak önem taşır.
Burs başvuru sonuçları ne zaman belli olur ve nereden öğrenilir?
- Burs başvuru sonuçları 28 Ekim 2024 tarihinde açıklanacaktır. Başvurunuzu tamamlayarak "Gönder" tuşuna bastığınızda tarafınıza başvurunuzun başarıyla gerçekleştiğini bildiren ve daha sonra başvuru sonucunuzu görüntülemek üzere giriş yapabileceğiniz profil sayfanıza ait bağlantı ve şifre/kod bilgilerini içeren bir sistem mesajı iletilir. (Bu mesaj tarafınıza ulaşmadıysa mutlaka [email protected] adresine yazılı olarak durumu bildirmeniz gereklidir) Sonuçların açıklanacağı 28 Ekim tarihinden itibaren profil sayfanıza girerek başvurunuzun sonucuna ulaşabilirsiniz.
- Başvuru sonuçlarının açıklanması ile ilgili tarih değişikliği olması halinde web sitemiz ve sosyal medya hesaplarımızdan duyuru yapılacaktır.
Burs başvurusu olumsuz sonuçlananlara da bilgi verilecek mi?
Evet, burs başvurusu olumlu/olumsuz sonuçlanan herkes bir önceki soruda açıklandığı şekilde sonucunu görüntülebileyecektir.
Lise bursu başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?
- Öğrenci ve veli/vasinin T.C. kimlik belgeleri
- Vasi var ise mahkeme kararı
- Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya ilgili kurumun e-sisteminden alınan not döküm belgesi (karne)
- Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya e-Devlet'ten alınan öğrenci belgesi
- 9. sınıf ve hazırlık sınıfı öğrencileri için LGS sonuç belgesi
- Vukuatlı nüfus kayıt örneği (e-Devlet'ten mutlaka tüm aile fertlerinin gösterildiği anne veya baba adına alınmış belge olmalıdır)
- Veli/vasi adli sicil belgesi (e-Devlet)
- Veli/vasi ikamet ettiği yerleşim yeri belgesi (e-Devlet)
- Öğrencinin kendi adına açılmış Ziraat Bankası hesap bilgisi (IBAN) (Diğer banka hesap bilgileri kabul edilmez)
- Çalışan ebeveyn/vasi için iş yerinden onaylı son aya ait maaş bordrosu ve detaylı SGK Tescil ve Hizmet Dökümü
- Serbest çalışan anne-baba/vasi için ayrı ayrı gelir vergisi beyannamesi/kurumlar vergisi beyannamesi dökümü (www.gib.gov.tr)
- Emekli anne-baba/vasi için ayrı ayrı son aylık emekli maaşını gösterir barkodlu belge (e-Devlet)
- Geliri olmayan anne-baba/vasi için ayrı ayrı gelir kayıtları olmadığına dair belge (e-Devlet, 4a/4b/4c Hizmet Dökümü ve Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi), muhtaçlık, fakirlik, gelir tespiti belgesi veya yeşil kart sahibi olduğunu gösteren belge (e-Devlet)
- Anne-baba/vasi için ayrı ayrı tapu bilgilerini gösterir belge (e-Devlet), tapu kaydı yoksa olmadığını gösterir belge
- Anne-baba/vasi için ayrı ayrı araç tescil belgesi (e-Devlet), araç kaydı yoksa olmadığını gösterir belge
Lisans bursu başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?
- Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya ilgili kurumun e-sisteminden alınan not döküm belgesi (transkript)
- Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya e-Devlet'ten alınan öğrenci belgesi
- Kimlik bilgisini gösterir taranmış T.C. kimlik kartı, pasaport veya ehliyet
- Vukuatlı nüfus kayıt örneği (mutlaka tüm aile fertlerinin yer aldığı anne veya baba adına e-Devlet'ten alınmış belge olmalıdır. Öğrencinin kendi e-Devlet sayfasından yaptığı sorgulama ile aldığı nüfus kayıt örneği kabul edilmez)
- Adli sicil belgesi (e-Devlet)
- Ailenin ikamet ettiği yerleşim yeri belgesi (e-Devlet)
- Öğrencinin kendi adına açılmış Ziraat Bankası hesap bilgisi (IBAN) (diğer banka hesap bilgileri kabul edilmez)
- Çalışan anne ve/veya baba için çalıştıkları iş yerinden onaylı son aya ait maaş bordrosu ve detaylı SGK Tescil ve Hizmet Dökümü
- Serbest çalışan anne ve/veya baba için gelir vergisi beyannamesi / kurumlar vergisi beyannamesi dökümü (www.gib.gov.tr)
- Emekli anne ve/veya baba için aylık emekli maaşını gösterir barkodlu belge (e-Devlet)
- Geliri olmayan anne ve/veya baba için ayrı ayrı gelir kayıtları olmadığına dair belge (e-Devlet, 4a/4b/4c Hizmet Dökümü ve Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi), fakirlik, muhtaçlık, gelir tespiti belgesi (ekran görüntüsü fotoğrafı yeterlidir) veya yeşil kart sahibi olduğunu gösteren belge (e-Devlet)
- Anne ve babanıza ait ayrı ayrı tapu bilgilerini gösterir belge (e-Devlet), tapu kaydı yoksa olmadığını gösterir belge (her iki durumda da mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde e-Devlet'ten okunur ekran görüntüsü almak yeterlidir)
- Anne ve babanıza ait ayrı ayrı araç tescil belgesi (e-Devlet), araç kaydı yoksa olmadığını gösterir belge (her iki durumda da mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde e-Devlet'ten okunur ekran görüntüsü almak yeterlidir)
Tezli yüksek lisans bursu başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?
- Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya ilgili kurumun e-sisteminden alınan not döküm belgesi (transkript)
- Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya e-Devlet'ten alınan öğrenci belgesi
- ALES sonuç belgesi
- Bir öğretim üyesinden alınacak referans mektubu
- Öz geçmiş
- Yüksek lisans yaptığı alanı seçme nedeni, eğitim ve sonrasındaki beklentilerin anlatıldığı bir A4 sayfasını geçmeyecek niyet mektubu
- Kimlik bilgisi gösterir, T.C. kimlik kartı, pasaport veya ehliyet
- Vukuatlı nüfus kayıt örneği (Tüm aile fertlerinin gösterildiği anne veya baba adına alınmış belge olmalıdır. Öğrencinin kendi e-Devlet hesabından aldığı nüfus kayıt örneğinde kardeşlerin tamamı yer almadığından yeterli değildir) (e-Devlet)
- Adli sicil belgesi (e-Devlet)
- Ailenin ikamet ettiği yerleşim yeri ve diğer adres belgesi (e-Devlet)
- Öğrenci adına açılmış Ziraat Bankası hesap bilgisi (IBAN) (Diğer banka hesap bilgileri kabul edilmez)
- Çalışan anne ve/veya baba için çalıştıkları iş yerinden onaylı maaş bordrosu,
- Serbest çalışan anne ve/veya baba için gelir vergisi beyannamesi/kurumlar vergisi beyannamesi dökümü, (www.gib.gov.tr)
- Emekli anne ve/veya baba için aylık emekli maaşını gösterir belge (e-Devlet)
- Geliri olmayan anne ve/veya baba için ayrı ayrı gelir kayıtları olmadığına dair belge (e-Devlet, 4a/4b/4c Hizmet Dökümü ve Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi), muhtaçlık veya yeşil kart sahibi olduğunu gösteren belge (e-Devlet)
- Anne ve/veya babanıza ait ayrı ayrı tapu bilgilerini gösterir belge(e-Devlet), tapu kaydı yoksa olmadığını gösterir belge (her durumda mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde ekran görüntüsü almak yeterlidir)
- Anne ve/veya babanıza ait ayrı ayrı araç tescil belgesi (e-devlet), araç kaydı yoksa olmadığını gösterir belge (her durumda mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde ekran görüntüsü almak yeterlidir)
Başvuru formunu doldururken yazdığım bilgilerde değişiklik oldu, ne yapmalıyım?
Bilgilerinizde bir değişiklik olduğunda [email protected] adresine e-posta göndererek bilgi vermeniz yeterli olacaktır. Başvurumu tamamlandığımı ve başvuru belgelerini eksiksiz olarak sisteme yüklediğimi nasıl takip edebilirim?
Başvuru ekranındaki adımları tamamladıktan sonra e-posta adresinize başvurunuzun başarılı bir şekilde alındığına dair bilgilendirme mesajı gelecektir. Belgelerinizde bir eksik/hata olduğunda size e-posta gönderilerek güncel/doğru belge talep edilecektir.
Başvuru formunda okulumu/bölümümü bulamıyorum, neden?
Başvuru formunda 2024-2025 burs döneminde burs verilecek üniversite ve bölümler yer almaktadır. Üniversiteniz ve/veya bölümünüz burs kapmasında olan üniversite ya da bölümlerden biri değil ise başvuru formunda yer alan listede üniversitenizi/bölümünüzü göremezsiniz.
Burs almaya hak kazandığımda her sene yeniden başvuru yapmam gerekir mi?
Hayır, burs almaya hak kazandıktan sonra her yeni dönemde başvuru yapmanıza gerek yoktur. Akademik yıl sonunda (bahar dönemi sonunda) bursiyerlerden güncel belgeleri talep edilir ve bu belgelerin kontrolleri sağlanarak burs devamlılığına karar verilir.
Sigortalı olarak bir işte tam veya kısmi zamanlı çalışmak burs almayı etkiler mi?
Sigortalı olarak tam zamanlı bir işte çalışıyorsanız burs almanız söz konusu değildir. Ancak kısmi zamanlı sigortalı olarak çalışmanız burs almanıza engel değildir.
Burs iptali ve kesilmesi hangi durumlarda olur?
Burs başarı şartlarının karşılanmaması, okul süresinin uzaması, adli suç ya da disiplin suçu işlendiğinde veya yönetmeliğe aykırı diğer durumlarda bursunuz iptal edilir.
Burs almaya hak kazandıktan sonra istenilen belgeleri beyan etmezsem ne olur?
Belgelerin beyan edilmemesi durumunda bursunuzun iptali gerçekleşir.
Üstün başarı lisans bursu almaya hak kazandıktan sonra yıl sonu ağırlıklı genel not ortalamam (AGNO) 3.80 altına düşerse bursum kesilir mi?
Hayır, yıl sonu genel ağırlıklı not ortalamanız burs başarı kriterleri (en az 3,00) içerisinde ise aldığınız bursun türü değişir, üstün başarı lisans bursunuz kesilir ancak lisans bursu almaya devam edersiniz.
Bursiyer iken değişim programı (ERASMUS) ile yurt dışına gidersem bursum kesilir mi?
Hayır, bursiyerlerin Erasmus dönemi için yurt dışına gitmeleri burs iptaline sebep değildir. Bu durumda burs ödemeleri devam eder.
Burs almaya hak kazandıktan sonra iletişim bilgilerim değiştiğinde nasıl bir yol izlemeliyim?
İletişim bilgileriniz değiştiğinde Bursiyer Bilgi Takip sistemi üzerinden profil sayfanıza girerek bilgilerinizi güncelleyebilir ya da [email protected] mail adresine e-posta gönderebilirsiniz. Tıp fakültesi 6. sınıf ve diş hekimliği 5. sınıfta okuyan öğrencilere devlet tarafından verilen ücret bursu etkiler mi?
Evet, devlet veya vakıf üniversitesi öğrencisi olması fark etmeksizin tıp fakültesi 6. sınıf ve diş hekimliği fakültesi 5. sınıf öğrencilerinin bursları kesilir.
Eğitim süresinin uzaması bursun kesilmesine neden olur mu?
Evet, belirlenen eğitim süresinin uzaması bursun kesilmesine neden olur. Burs özel durumlar dışında normal eğitim süresi için geçerlidir. Özel durumlarda (sağlık, doğal afet, aile ile ilgili ölüm vb. durumlar) eğitim süresinin uzamasına rağmen bursun devam etmesi Yönetim Kurulu'nun değerlendirme ve kararına bağlıdır.