ÜSTÜN BAŞARI LİSANS BURSLARI
(2020-2021)


Burs Başvuru Dönemi
Başvuruların Değerlendirilmesi ve Mülakat
Başvuru Sonuçlarının Açıklanması
10 Eylül – 30 Eylül 2020
1 Ekim – 18 Ekim 2020
22-23 Ekim 2020
Burs Tutarı600 TL/ay
Burs Ödeme SüresiEkim 2020 / Haziran 2021 (9 ay)

2020-2021 Öğretim Yılında Lisans Bursu Verilecek Alanlar:

  • Hukuk
  • Tıp
  • Mimarlık
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Yazılım Mühendisliği
  • Matematik Mühendisliği
  • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
  • Uçak Mühendisliği
  • Uzay Mühendisliği
  • Makine Mühendisliği
  • Fizik Mühendisliği
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
  • Elektrik Mühendisliği
  • Elektronik Mühendisliği
  • Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği
  • Endüstri Mühendisliği
  • Endüstri ve Sistem Mühendisliği
  • Biyomedikal Mühendisliği
  • Genetik ve Biyomühendislik
  • Biyoenformatik ve Genetik
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik
  • Moleküler Biyoteknoloji

Bu alanların dışındaki başvurular kabul edilmez.

Bursiyer Olma Koşulları:

  • Yalnızca Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları başvuru yapabilir.
  • İstanbul’daki tüm devlet ve vakıf üniversitelerinin (%100 burslu olmak şartıyla) yukarıda listesi verilen bölümleri ile Ankara Üniversitesi Hukuk ve Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk bölümünde lisans öğrenimi gören öğrenciler burstan faydalanabilir.
  • Burs, ikinci sınıftan itibaren geçerlidir. Hazırlık ve 1. sınıf öğrencilerinin başvuruları kabul edilmez.
  • Akademik genel not ortalaması en az 3.80/4.00 olan öğrenciler başvurabilir. (Akademik genel not ortalaması 100’lük sistemde hesaplanan üniversitelerde, not dönüşümü için,  YÖK tarafından açıklanan “4’lük Sistemdeki Notların 100’lük Sistemdeki Karşılıkları” tablosu kullanılır.)
  • Vakıf üniversitesi (%100 burslu olanlar hariç), açık öğretim ve uzaktan öğretim lisans öğrencileri burslarımızdan yararlanamazlar.

Burs Başvuru ve Değerlendirme Süreci:

  • Burs başvurusu, yukarıda belirtilen tarihler arasında www.sacdd.org.tr internet adresi üzerinden “Lisans Bursu Başvuru Formu” doldurularak yapılır.
  • Başvuru bilgilerini tamamlamayan ve eksik belge yükleyenlerin başvuruları dikkate alınmaz.
  • Burs başvurularını değerlendirme süreci iki aşamadan oluşur. Başvuru yaparken beyan edilen bilgi ve belgeler değerlendirilerek bir ön seçim yapılır ve uygun bulunan adaylar ikinci aşama için mülakata davet edilir. Covid 19 salgını ile mücadele tedbirleri kapsamında adaylarla internet üzerinden uzaktan mülakat yapılacak, mülakat tarihleri ilgili adaylara eposta ile bildirilecektir.
  • Değerlendirme sonucu burs alma hakkı kazanan öğrencilere, 22-23 Ekim 2020 tarihlerinde e-posta ile bilgi verilecektir.

Başvuru Aşamasında Sisteme Yüklenmesi Gereken Belgeler:

  1. Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya ilgili kurumun e-sisteminden alınan not döküm belgesi (transkript)
  2. Tercihen öğretim kurumundan onaylı veya e-devletten alınan öğrenci belgesi
  3. Kimlik bilgisi gösterir, T.C Kimlik Kartı, Pasaport veya Ehliyet
  4. Nüfus Kayıt Örneği (Vukuatlı) (tüm aile fertlerinin gösterildiği anne veya baba adına alınmış belge olmalıdır) (e-devlet)
  5. Adli Sicil Belgesi (e-devlet)
  6. Ailenin ikamet ettiği Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi (e-devlet)
  7. Öğrenci adına açılmış Ziraat Bankası Hesap Bilgisi (IBAN) (Diğer banka hesap bilgileri kabul edilmez)
  8. Ailenin mali durumunu gösteren belgeler
    • Çalışan anne, baba için çalıştıkları iş yerinden onaylı maaş bordrosu,
    • Serbest çalışan anne, baba için gelir vergisi beyannamesi / kurumlar vergisi beyannamesi dökümü, (www.gib.gov.tr)
    • Emekli anne, baba için aylık maaşı gösterir belge (e-devlet)
    • Geliri olmayan anne ve baba için ayrı ayrı gelir kayıtları olmadığına dair belge (e-devlet, 4a/4b/4c Hizmet Dökümü ve Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi), muhtaçlık veya Yeşil Kart sahibi olduğunu gösteren belge (e-devlet)
    • Annenize, babanıza ve kendinize ait ayrı ayrı tapu bilgilerini gösterir liste (e-devlet)
    • Annenize, babanıza ve kendinize ait ayrı ayrı araç tescil belgesi (e-devlet)
    • Annenize, babanıza ve kendinize ait tapu ve araç olmaması durumunda olmadığını gösterir belge (mutlaka isimlerin yer aldığı şekilde) (e-devlet)
  9. Taahhütname (Aşağıdaki butona basarak indirebileceğiniz taahhütname bursiyer tarafından burs alacağı kesinleştikten sonra doldurulacak ve ıslak imzalı olarak Vakfımıza teslim edilecektir.)

Not: Engelli öğrencilerden bu belgelere ek olarak tam teşekküllü Devlet Hastanesinden alınmış engelli raporu talep edilir.


Taahhütname dosyasını indirmek için aşağıdakı butona tıklayın:


Başvuru Yap

10 -30 Eylül 2020 tarihleri arasında başvuru yapabilirsiniz